Door de vooruitgang op het gebied van data-integratietechnologie hebben merken een ongekend vermogen om beter in contact te komen met consumenten. Het is echter geen verrassing dat consumenten prioriteit geven aan merken die op een tijdige, relevante en zinvolle manier betrokken kunnen worden, met respect voor hun privacyvoorkeuren. Volgens een recent rapport voelt ongeveer 75% van de consumenten zich niet op hun gemak bij het kopen van een merk met een slechte ethiek op het gebied van persoonlijke gegevens.
Slimmer en beter geïnformeerd over hun privacyrechten dan ooit tevoren, willen consumenten weten dat hun gegevens worden beschermd. Tegelijkertijd zijn ze bereid om mee te doen voor een betere koopervaring. Dit is de privacyparadox, een term bedacht door Gartner, die verwijst naar de constante stroom van zorgen van consumenten over privacy en hun daadwerkelijke online gedrag en verlangens.
Wat u wel en niet moet doen bij het bijscholen en opschalen van burgerontwikkelaars in uw hele organisatie – Low-Code/No-Code Summit
Transparantie over hoe de gegevens van klanten zullen worden gebruikt, zorgt voor een sterkere basis van vertrouwen en zal merken uiteindelijk in staat stellen om nu en in de toekomst een groter concurrentievoordeel te hebben, volgens de recente In Data We Trust e-guide. Met het verdwijnen van cookies van derden aan de horizon, zal toestemming de bepalende factor zijn voor hoe merken toekomstige relaties met klanten zullen aangaan.
Merken moeten beginnen met het definiëren van een first-party strategie voor gegevensverzameling en -beheer die rekening houdt met privacyvoorkeuren en tegelijkertijd inzichten van de hoogste kwaliteit behoudt. Het gebruik van alleen hoogwaardige gegevens is essentieel voor het maken van rijke, realtime portretten van uw klanten voor optimale activatie. Merken die hun klantgegevens het beste kunnen integreren in een nauwkeurig, gepersonaliseerd en vertrouwd beeld van de klant, terwijl ze toestemming erkennen via alle kanalen, zorgen voor betere klantervaringen die vanaf het allereerste begin vertrouwen wekken.